דקות לפני שעזב את ביתו • אולמרט למצלמה: "אני כופר באישומי השוחד"

איתי גדסי 2 Comment on דקות לפני שעזב את ביתו • אולמרט למצלמה: "אני כופר באישומי השוחד"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אהוד אולמרט עזב הבוקר (שני) את ביתו שביישוב מוצא ונסע לכיוון כלא "מעשיהו" לריצוי עונש מאסר של תשעה עשר חודשים, קודם לכן הבוקר, פרסם אולמרט סרטון שבו הוא שב וכופר באישומים נגדו.

"הבוקר אכנס לכלא לרצות את עונשי. בהיותי ראש ממשלה הופקדה בידיי האחריות העליונה לשמירת ביטחונם של אזרחי ישראל – היום אני הוא זה שעומד להיסגר מאחורי סורג ובריח, אתם ודאי משערים בנפשכם עד כמה השינוי הזה כואב ומוזר עבורי, עבור משפחתי ועבור יקיריי ואוהדיי", אמר אולמרט.

אולמרט הוסיף מול המצלמות כי "בשעה זו חשוב לי פעם נוספת לומר, כפי שאמרתי בבית המשפט ומחוצה לו, שאני כופר מכל וכל באישומי השוחד שיוחסו לי. חשוב לי להדגיש כי אף אחד מהאישומים בהם הורשעתי אינו מיוחס לפעילותי בתקופה בה כיהנתי כראש ממשלה".

לדבריו, "עמדה לי זכות גדולה לשרת את הציבור כחבר כנסת, כשר, כראש עיריית ירושלים וכראש ממשלת ישראל. במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, למרות שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי, על חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד מאוד אני מקבל על עצמי את גזר הדין. אין אדם העומד מעל החוק".

"בחרתי מרצוני לשרת כאיש ציבור, מסלול שיש בו הרבה אתגר וסיפוק בצד מחירים כבדים. אחד מהם הוא היווצרות של תדמית שלא משקפת נכונה את המורכבות של חיי, אישיותי והבחירות שלי, לדאבוני הוצמדה לי בשנים האחרונות תווית של מושחת".

אולמרט הבוקר, יוצא מביתו

עוד הצהיר ראש הממשלה לשעבר: "היום אני ראש ממשלה לשעבר שעומד לרצות עונש מאסר. זהו מהלך חריג וחמור, שיש מי שיראו בו אישור לכוחה של הדמוקרטיה הישראלית. אני מבקש באותה נשימה להעלות את האפשרות שכדור השלג המשפטי בענייני הלך ותפח משלל סיבות נוספות שאינן משפטיות בלבד, אולי כשתשקוט הסערה והעיסוק במה שסובב אותי יחזור לפרופורציה נורמלית, יקבלו חלק הדברים פרשנות אחרת ומימדים שפויים יותר. אולי במרחק הזמן יוכל הציבור לבחון את הרגע העגום הזה במבט ביקורתי ומאוזן. אני מאמין שגם לכך זקוקה הדמוקרטיה הישראלית".

לסיכום אמר אולמרט כי "החיים מזמנים לי היום מבחן לא פשוט, אני הולך לקראתו בעצב גדול. אבל האהבה התמיכה וההזדהות שאני זוכה להן בימים אלה מחזקות אותי לקראת הבאות".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ניכרין דברי אמת נראה שמחלק אישומים הוא נקי, על אף שברור שהוא לא צח מכל אשמה, משפט צדק לא נעשה פה

  2. 1

    על אישומו המרכזי הוא דילג ועל כך גם בית המשפט! גירוש יהודים מביתם, הכאת בני ובנות ישראל וגרית נזקים בגופם! על כך הוא משלם מחיר!